Rutiner för klagomål vid Alphaförskolan
Enligt 4 kap 8 § i Skollagen ska det finnas skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen vid skolan.
På Alphaförskolan gäller följande:
1. Vårdnadshavare som är missnöjda med och har klagomål mot utbildningen ska i första hand vända sig till någon av pedagogerna på förskolan. Pedagogen tar emot klagomålet och utreder och åtgärdar detta tillsammans med rektor. Möjlighet finns också för vårdnadshavare att vända sig direkt till rektor.
2. Rektor ansvarar för att det så snart som möjligt görs en utredning om det förhållande som klagomålet avser och att nödvändiga åtgärder vidtas för att rätta till eventuella brister. Rektor ansvarar för att de som klagat informeras om på vilket sätt konstaterade brister åtgärdats.
3. Rektor ansvarar för att klagomålet, utredningen och åtgärderna dokumenteras och att dokumentationen sparas på lämpligt sätt.
Klagomålsanmälan
Om du inte är nöjd med de åtgärder som rektor vidtagit fyll i och skicka nedanstående så kommer ärendet föras vidare till huvudmannnen.
Fält markerade med en * är obligatoriska